یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

دیترویت: پخش شدن مقدار زیادی پر در یکی از پارک‌ها موجب شد تا پلیس وارد عمل شود.

این پر‌ها در جریان جنگ بالشی از بالش‌ها بیرون زده و همه سطح پارک را پوشاندند. این جنگ بالشی به دنبال یک آگهی اینترنتی برپا شد که در آغاز تنها 2 نفر در آن شرکت کرده بودند.

اما به تدریج تعداد ثبت‌نام‌ کنندگان اینترنتی این جنگ افزایش یافت و برگزارکنندگان آن یکی از پارک‌ها را به این جنگ اختصاص دادند. این در حالی بود که این جنگ که تنها جنبه سرگرمی داشت رفته رفته به یک صحنه زد و خورد تمام عیار تبدیل شد و پلیس برای آرام کردن شرکت‌کنندگان اقدام کرد. گفتنی است که بالش‌های شرکت‌کنندگان در این مراسم هم توقیف شد.

سرقت خمیردندان

برلین: سارق جوان پس از سرقت 6 خمیردندان‌ برای فرار از فروشگاه با نگهبان درگیر شد و او را هدف گلوله قرار داد. از آنجا که این سارق برای سرقت فقط 6 خمیردندان، دست به چنین اقدامی زده است، پلیس نظریه‌های متفاوتی را در مورد انگیزه سرقت مطرح می‌کند و تحقیقات برای دستگیری وی ادامه دارد.

رؤیای جوانان روسی

مسکو: تحقیقات نشان می‌دهد جوانان روسی بیش از هر شغل دیگری به کار کردن در وزارت امور خارجه کشورشان علاقه‌مندند.

بر اساس نظرسنجی‌ها، جوانان ترجیح می‌دهند به جای کار در شرکت‌های بزرگ در کرملین که کاخ ریاست جمهوری روسیه است، شغلی داشته باشند. گفتنی است که دانشجویان روسی کمترین تمایل را به کار در شرکت‌های رایانه‌ای نشان می‌دهند.

زندان به خاطر تقلب

پکن: چند نفر از والدین دانش‌آموزان که برای تقلب رساندن به آنها از وسایلی نظیر تلفن همراه استفاده کرده بودند به زندان افتادند. این دانش آموزان در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کردند و والدین آنها از طریق تلفن همراه و گوشی‌های  بی‌سیم به آنها تقلب می‌رساندند.

این در حالی است که چند نفر از والدین برای اینکه جواب صحیح سؤالات را به فرزندانشان انتقال دهند چند دانشجو را استخدام کرده و از آنها می‌خواستند پاسخ سؤالات را پیدا کنند. گفتنی است دادگاه برای این پدر و مادر‌های متقلب از 6 ماه تا 3 سال حبس در نظر گرفته است.

به اعتقاد کارشناسان دشواری و رقابتی بودن بیش‌از حد این آزمون از جمله دلایلی است که با وجود مجازات‌های سنگین، هر ساله دانش‌آموزان را به تقلب وا‌می‌دارد؛ حتی برخی از دانش‌آموزان از روش گریم برای تغییر چهره و شرکت در آزمون به‌جای دیگری استفاده می‌کنند.

تلاش برای پیدا کردن شهردار

پکن: هوای آلوده، کثیفی و ترافیک سنگین یکی از شهر‌های شمالی چین موجب شده است که هیچ داوطلبی برای شهردار شدن در آن وجود نداشته باشد. لینفن که یکی از آلوده‌ترین شهر‌های چین به‌شمار می‌رود از چند ماه گذشته تا کنون شهردار ندارد و این مشکل موجب شده است تا مقامات به فکر پیدا کردن شهردار بیفتند.

این درحالی است که شهردار سابق پس از سانحه انفجار معدن در این شهر از سمت خود کناره گرفت و در حال حاضر کمتر کسی برای تصدی این پست رغبت نشان می‌دهد. مقامات می‌گویند بدون شهردارماندن این شهر به آلوده‌تر شدن و بی‌نظمی بیشتر آن دامن زده است.

مقامات معتقدند فردی که به عنوان شهردار این شهر انتخاب می‌شود باید انگیزه و پشتکار زیادی داشته باشد تا بتواند در مقابل مشکلات زیاد این شهر آلوده مقاومت کرده و آنها را حل کند.

کد خبر 78229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز